Czy rzeczywiście Internet oferuje możliwość szybkiego zarabiania na muzyce? Jak najbardziej tak, ale trzeba wiedzieć, jak to robić. Wielu muzyków wychodzi z założenia, że obok komponowania utworów z powodzeniem mogą także przejąć obowiązki dotyczące promocji marketingu. W teorii naturalnie można mieć wiele świetnych pomysłów na to, jak wygląda zarabianie na muzyce online. W rzeczywistości jednak, aby działania te przyniosły zamierzony skutek, muszą być realizowane przez wykwalifikowanych specjalistów. Takie usługi oferuje właśnie Independent Digital, czyli jeden z największych agregatorów muzyki.
Jak rozpocząć promocję muzyki w sieci?
Wbrew pozorom nie ma zbyt dużo formalności, które umożliwiają rozpoczęcie procesu promocyjnego. Co należy do obowiązków twórców muzycznych, którzy chcą skorzystać z usług Independent Digital? Przede wszystkim należy skontaktować się z usługodawcą i podać informacje, które dotyczą wielkości katalogu. Chodzi o liczbę albumów lub utworów. Aby promocja w Spotify lub na YouTube była przygotowana w odpowiedni sposób, należy również poinformować o gatunkach muzycznych i zakresie współpracy, który konkretnie interesuje zespół lub solistę.
W zakresie dystrybucji cyfrowej muzyki może chodzić także o wpięcie kanału YouTube do sieci partnerskiej MCN, która jest właśnie zarządzana przez Independent Digital. Dopiero wtedy, biorąc pod uwagę te informacje, przedstawiona będzie oferta współpracy. Można też zaproponować współpracę, gdy artysta ma swój własny kanał w tym serwisie. Należy wówczas przesłać link do tego kanału.
Promocja online i planowana publikacja
To, co także najbardziej interesuje zawsze twórców, to czas, który jest niezbędny do dostarczenia muzyki do serwisów. Niezwykle ważne jest tu także branie pod uwagę daty planowanej publikacji. Ma to szczególne znaczenie, jeżeli twórca pragnie zsynchronizować działania promocyjne razem z premierą albumu lub singla. Czas ten jest kluczowy i powinien być zbieżny, ponieważ od tego zależy właśnie skuteczne zarabianie na muzyce. Artyści powinni więc pamiętać o tym, aby dostarczyć materiał cyfrowy, okładkę i fonogram oraz metadane na 21 dni przed planowaną publikacją.
Dlaczego jest to akurat taki okres czasu? Ponieważ pod uwagę brana jest specyfikacja serwisów, a także procedur i terminów, które muszą być brane pod uwagę właśnie przez te serwisy streamingowe. Warto też zauważyć, że ID to agregator muzyki, który posiada nie tylko doradztwo marketingowe, ale zapewnia także kontakt z opiekunem klienta.