Marketing sensoryczny jest zbiorem działań polegających na wykorzystaniu zmysłów w celu zachęcenia do zakupu konkretnych produktów. Najczęściej spotykany jest w miejscach sprzedaży produktów, w których stosowane są różne techniki mające na celu zdobycie zainteresowanie klienta.

Wzrok i zapach od lat są wykorzystywane przez producentów i sprzedawców w celu zachęcenia do kupna oferowanych przez nich produktów. Można to zaobserwować m.in. w przypadku sprzedaży owoców, które posiadają intensywny zapach i kolor. Dzięki temu wyglądają na świeże, przez co nie raz trafiają do naszego koszyka. Jednak w przypadku produktów posiadających opakowania sytuacja wygląda nieco inaczej.

Na zainteresowanie danym produktem w sklepie najczęściej oprócz popularności marki wpływa jego wygląd. Dlatego ważne jest, żeby opakowanie produktu było profesjonalnie przygotowane. Dzięki temu produkt będzie wyróżniać się spośród produktów konkurencyjnych, które możemy znaleźć na tej samej półce. Opakowanie oprócz przekazu informacji ma przede wszystkim na celu przyciągać uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do jego zakupu. Czynniki wyróżnienia i przyciągnięcia uwagi klienta  są kluczowe na etapie projektowania opakowania produktu. Do tego celu wykorzystywane są nowe technologie, które pozwalają znacznie bardziej wykorzystać marketing sensoryczny.

Przykładem wykorzystania nowych technologii w celu większego wykorzystania marketingu sensorycznego są opakowania premium. Oprócz eleganckiego wyglądu oddziałują one na dotyk, przez co mogą wywoływać pozytywne emocje wśród klientów. Wszystko za sprawą wykorzystania druku 3DS, dzięki któremu opakowanie wygląda bardziej ekskluzywnie. Technologia druku opierająca się na użyciu lakieru sensorycznego zapewnia wysoki połysk, co pozwala podkreślić obrazy oraz treść. Występujące wówczas wypukłości poszczególnych obszarów druku pozwalają wyróżnić wybrane elementy treści. Kontakt z takim obszarem pozytywnie przekłada się na odczucia klientów, którzy mogą poczuć przekazywane informacje. Takie działanie skutkuje znacznym wzrostem sprzedaży.Co więcej  druk 3DS charakteryzuje całkowita personalizacja, dlatego może być on wykorzystywany w produktach gdzie personalizacja odgrywa kluczowa rolę tj. na wizytówkach, broszurach, czasopismach i plakatach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.