Targi pracy są wspaniałą okazją do zaprezentowania własnego przedsiębiorstwa, podniesienia jego rozpoznawalności oraz renomy. Dużo firm szuka tutaj nie tylko potencjalnych klientów, ale także pracowników. Z tego względu należy zadbać o każdy szczegół i sprawić, by stanowisko wyglądało jak najlepiej i profesjonalnie. Zwiększa się wtedy także szansa na to, że osoba odwiedzająca podzieli się wrażeniami ze swoimi znajomymi.
Pomocny dla przedsiębiorców może okazać się marketingowy model AIDA, którego zadaniem jest właśnie wywołanie większego zainteresowania wśród interesantów i przyciągnięcie uwagi na nasze stanowisko. Model AIDA składa się z 4 elementów:
A – Attention – zwrócenie uwagi społeczeństwa
I – Interest – zainteresowanie uczestnika targów
D – Desire – przekonanie uczestnika, że oferowana praca jest atrakcyjna
A – Action – zachęcenie do działania, np. wypełnienie formularza rekrutacyjnego.
Zaczynając od początku, nasze stanowisko musi być atrakcyjne. Klasyczne ulotki i ołówek nie wyróżnią go w tłumie i z pewnością nie zachęci to większej ilości osób do podejścia. Dla urozmaicenia prezentacji możemy stworzyć i wyświetlać film promujący przedsiębiorstwo. Wnętrze stoiska możemy urozmaicić zdjęciami pracowników w niecodziennym wydaniu, np. podczas wyjazdu wakacyjnego lub uprawiania hobby. Również gadżety powinny być niebanalne i kojarzyć się z charakterystyką firmy nie tylko poprzez napis lub logo przedsiębiorstwa. Dobrym pomysłem może okazać się też fotobudka, w której uczestnicy targów mogą zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie, które będzie im przypominać o naszej marce.
Nie można także zapominać o kwestiach już bardziej związanych z samym stanowiskiem pracy. Możemy przygotować krótki przewodnik dotyczący możliwości rozwoju, warsztaty prowadzone przez wysoko postawionego i doświadczonego pracownika. Ciekawym rozwiązaniem jest także organizacja tak zwanych dni otwartych w firmie, na które można zaprosić uczestników targów, aby bliżej poznali strukturę i warunki pracy w firmie.