Trudno wyobrazić sobie świat bez Netflixa, Player, HBO MAX czy Polsat Box GO. To jednak tylko niektóre z długiej listy platform streamingowych, które pozwalają na wygodne subskrybowanie materiałów wideo i audio. Poza tym świat subskrypcji jest dużo szerszy niż tylko oferta dla kinomaniaków. Dziś subskrybowanie bez większego trudu odnajdziemy niemal wszędzie. Potrzeby współczesnego rynku zmieniają się w sposób dynamiczny i żeby za nimi nadążyć, warto bliżej przyjrzeć się najnowszym rozwiązaniom. Jednym z nich są modele subskrypcyjne.
Można je usytuować gdzieś w pobliżu leasingu, abonamentu czy wynajmu. W praktyce subskrybowanie ma olbrzymi potencjał i nie wiąże nas tak długo z daną rzeczą czy usługą, jak inne formy płatności (nawet abonament zawierany jest na określony czas, z którego musimy się wywiązać, a subskrypcję możemy w dowolnym momencie przerwać).
Subskrybowanie — korzyści dla sprzedawcy i kupującego
Subskrybować można dziś w zasadzie wszystko i trudno znaleźć coś, czemu całkowicie opierałyby się modele subskrypcyjne. Niemniej jednak możemy wyróżnić trzy podstawowe warianty subskrypcji:
- subskrypcja rzeczy,
- subskrypcja usług,
- subskrypcja e-commerce.
Korzyści finansowe to jedna z najważniejszych kwestii, dla których na subskrybowanie decydują się klienci oraz na włączenie tej opcji do swojej oferty — sprzedający. Subskrybowane produkty nie zalegają ani w magazynie, ani w domu. Są cały czas w obiegu i nigdy nie tracą na wartości. Subskrybując, zmniejszamy nadprodukcję rzeczy. Z kolei niskie koszty pozwalają na większą dostępność danych rzeczy oraz usług. Na subskrypcje pozwolić może sobie niemal każdy. Tym samym grono potencjalnych odbiorców wzrasta w krótkim czasie.