Nieustanny postęp technologiczny otwiera bardzo wiele nowych ścieżek na różnych płaszczyznach. Jedną z nich z pewnością jest reklama. Nie wszyscy sobie nawet zdają sprawę z tego, jakie możliwości reklamowania daje Internet, a jego udział w rynku reklamowym stale rośnie. Można zaryzykować stwierdzenie, że aktualnie przez sieć nie trafi się jedynie do osób mających powyżej 50-60 lat, ponieważ duża część osób z tego pokolenia nie używa na co dzień komputera lub smartfona. Coraz częściej pojawiają się głosy, że już niedługo reklama w prasie czy na billboardach nie będzie miała sensu, jednak czy faktycznie tak będzie?

Młodsze pokolenie można powiedzieć, że wychowuje się na technologii, z którą ma do czynienia nie tylko w domu, ale coraz częściej także w szkołach. Standardowe książki i zeszyty zastępowane są tabletami, sale lekcyjne wyposażone w interaktywne tablice, spychając tym samym na dalszy tor znaną każdemu zieloną tablicę i kredę. Zarówno dorośli jak i dzieci surfując po internecie każdego dnia, są zasypywani setkami reklam. Z uwagi na specjalne algorytmy i wręcz śledzenie naszej aktywności w sieci, są one na tyle spersonalizowane, że wyświetlają się nam dokładnie takie rzeczy, jakie nas interesują. Jesteśmy na nie narażeni zarówno przeglądając social media, oglądając filmy w sieci lub nawet podczas wyszukiwania konkretnych zagadnień. Dziś własna strona internetowa i profil na portalach społecznościowych jest niemal obowiązkiem dla każdego przedsiębiorstwa.

Reklama drukowana nadal jest bardzo ważna i w niektórych przypadkach sprawdza się lepiej od tej cyfrowej. Dobrze umieszczone bannery reklamowe, ulotki, ramki pod tablice rejestracyjne w samochodach nadal są atrakcyjne i bez zarzutu spełniają swoje zadanie zwłaszcza w branżach gastronomicznej i filmowej. Miasto obklejone plakatami o premierze filmu lub spektaklu teatralnego wzbudza w społeczeństwie zainteresowanie, zwłaszcza jeżeli są one dostępne w miejscach takich jak przystanku autobusowe, dworce lub galerie handlowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.